10 Mart 2010 Çarşamba

HER EVE LAZIM PÜF NOKTALARI-1

Benim sürekli kullandığım,geneli annemden kalma ve okuyarak öğrendiğm, genel püf noktalarını paylaşmak istedim..sizler de bunlara ek bildiklerinizi paylaşır mısınız?

-evdeki her türlü yemek ve sigara kokusunun sinmeden,kokmadan uzaklaşması için:SİRKE..
evet evet bildiğimiz sirke..bizim evde çok sigara içilir..öyleki ben maksimum ayda 1 perdeleri yıkarım..o derece yani..ayrıca evimiz,amerikan mutfaklı olduğu için,pişen herşeyin kokusu eve dağılıverir..bunun önüne geçmek için neler neler kullandım..spreyler,oda kokuları,sürekli açık olan cam kapı vs..
tek çözüm , bir kaseye sirke koymak ve bittikçe üzerine eklemek arkadaşlar..benim bir kase salonda,bir kase de mutfakta olmak üzere,sürekli doldurduğum (buharlaşıyor su gibi tabiiki) 2 kasem var..gizli bir köşeye koydunuz mu,kimsecikleri görmüyor emin olun..üstelik gören olsa da,bu kötü birşey değil..evde tek zerre duman ve yemek kokusu kalmıyor..şiddetle tavsiye ederim..

-her yemeğin lezzetine lezzet katmak için : KESME ŞEKER..
deneyin,pişman olmayacaksınız..bu da bana yine annemden kalma bir püf noktası..hem yemeklerin yapacağı gazı önlüyor ( örnek: kurufasulye,nohut vs..) hem de yemeğe ayrıca bir lezzet katıyor..özellikle kurufasulye ve diğer bakliyatları pişirirken 2 tane kesme şeker (hatta ben 3 bile atıyorum) atarsanız,ne yemeğin gazı kalıyor ne de lezzetsiz olma ihtimali..

-meşhur kurufasulyecilerin ve restoranların sırrı nedir: SÜT..
Hepimizin mutlaka fanı olduğumuz bir kurufasulyecimiz vardır,değil mi?
o lokanta kurufasulyesıyle meşhurdur ve dilden dile anlattığımız bir kuru fasulye lezzeti vardır..işte sizin de evde yapabileceğiniz müthiş kuru fasulye için gereken tek sır: kuru fasulyelerinizi kabarmaları için ıslatırken,olabildiğince fazla süt ile ıslatmanızdır..ekonomik koşullarda bu her zaman mümkün olmayabilir..fakat,misal,3 bardak su,1 bucuk bardak süt ..gibi , maksimum sütlü ıslatma suyunuzu kendiniz hazırlayıp kendiniz bu su-süt miktarını yaratabilirsiniz..

-tatlıların lezzetini arttırmak için: TUZ
tuzlulara şeker,tatlılara tuz evet doğru..sadece bir fiske olmak kaydıyla,yaptığınız her tatlıya birer fiske tuz serpin..hem bereketli hem de daha lezzetli olur..

-artık herkesin bildiğini düşündüğüm ama tekrar etmekte sakınca görmediğim, sebze ve meyve arındırma yöntemi.
bol sirkeli suda bekletmek..

-mutfak tezgahlarının hijyeni,banyo tezgah ve lavabolarının da hijyen ve parlaması için: YİNE SİRKE..
bezlerinizi sirkeyle yıkayıp tezgahları lavaboları öyle yıkayın ve silin..hem pırıl pırıl olur,hem de hijyen sağlarsınız..

ŞİMDİLİK AKLIMA İLK BUNLAR GELDİ..BU POSTU TEKRARLAYACAĞIM..SİzLERİN DE KATKILARINI BEKLİYORUM ARKADAŞLARR..

9 yorum:

sinem dedi ki...

hiç sigara içilmez bizim evde ama bazı misafirlere hayır diyemiyorduk kızımızdan önce, ben de sirkeyi kullanıyordum, kasenin içine büyük bir parça pamuk onun üzerine de bol miktarda sirke ve hiç koku olmuyordu..
niye pamuk bilmiyorum öyle görmüştüm bir yerde, devrilip dökülme tehlikesine karşı olabilir diye aklıma geldi şimdi...

Ghanima dedi ki...

sirke olayına bayıldım..mutlaka bende koyacağım kaselere

SvGLove dedi ki...

Çok güzel fikirler:)Ayrıca şu an hepsi yaşadığım yaşam itibariyle bana gerekli şeyler.Hemen hepsini uygulayacağım ama gidip sirke almam lazım:p
Teşekkürler Huysuz ve Tatlı!

huysuz ve tatlı günce.. dedi ki...

sinem: pamuk bilgine teşekkürler..demekki sen de kullanmışsın ve faydasını görmüşsün..
ghanima: mutlaka dene canım..sevgiler..

huysuz ve tatlı günce.. dedi ki...

svglove: MUTLAKA DENE TATLIM..BU POSTA DEVAM EDECEĞİM..ARA VERDİM SADECE..ÖPÜLDÜNÜZ KIZLARRR..

Miskokulu Lezzetler -Mine- dedi ki...

Merhaba bloğuma ziyaretiniz için çok teşekkür ederim. Dün bloğumda balkabağı çorbasının altındaki örtüyü sormuştunuz. Annem Rizeden almıştı. Araları el örgüsü dantel değil ama sanıyorum makine ile yapılan çok hoş duran bir dantel. Benimde el işlerine çok merakım var ve bloğumda çoğu zaman uyumlu el işlerini kullanmayı seviyorum. Sizin pratik bilgilerinize bayıldım. Çoğunu bende yapıyorum. Bir tane de benden öneri limontuzu çaydanlıklardaki ısıtıcılardaki kireçler için harika sonuç veriyor. Bulaşık makinesinide boş ken limon tuzu ile çalıştırıyorum pırılpırıl oluyor.Sevgiler.

huysuz ve tatlı günce.. dedi ki...

mine hanım..paylaşımlarınız için çok teşekkürler..evet, limon tozunu ben de kettle ve caydanlıklarımda kullanıyorum..bulaşık makınasını denememiştim..en kısa zamanda deneyeceğim..sevgiler..bu arada,,örtünüz hakikaten çok güzel,bayıldım..iyi günlerde kullanın..

kupia papalina dedi ki...

Ne kadar çok şey bilmiyormuşum...Hepsini arşivime ekledim..Devamını bekliyorum ben kendi adıma:))Teşekkürler...

huysuz ve tatlı günce.. dedi ki...

kupişşş..devamını yazdım canım..son yazımı bırkac dakıka once yayınladım..devamı gelecek canım..teşekkürler ilgine...