25 Mart 2010 Perşembe

vicks mucizesi..


geçenlerde bir arkadaş toplantısında,ki hepsinin bebeleri var:)..hastalık mevsimi olan bahar için hapşıran aksıran tıksıran ve ateşlenip öksürek çocukları için kullandıkları ilaçları vs.. konuşuyorlardı..benim de evel ezel farmakolojiye özel bir ilgim var ve bilgilenmeye çalışıyorum herzaman..
velhasıl,sohpet esnasında arkadaşlar, çocuklarının ayak tabanlarına vicks sürdüklerinden bahsettiler..şaşırdım..
zira vicks,evet bizim evimizde de annemlerde de sık denilenebilecek bir kullanım sürecine tabiidir..
kardeşim,canım nunum,sağolsun küçükken çok haşarıydı..camlarda kapılarda gezerdi,sokaklarda taklalar atardı,maymun:)
dolayısıyla morarmış bir alın,berkilmiş bir bilek,ağrıyan sinüsler hiç eksik olmazdı..vicks'in babam ve bendeki kullanım şekli ise,bitmek bilmeyen kronik sinüzitimiz için,kaynar suya birkaç kaşık vicks eritilerek,buharını solumamız ve burnumuza çekmemiz ile sınırlıydı..
annem ise,canım benim,sık sık tıkanan burunlarımızın hemen ucuna birar lokma vicks sürer ve genizlerimizin hemen açılmasını sağlardı..
fakat kızların bu ayak altına vicks sürme olayını duyunca,hemen bir koşu markete uçtum:)zira,eşim de ben de ciddi soğuk algınlığı ve öksürük sorunu ile uğraşıyoruz..
yeni vicksi koklayınca ve prospektüsünü okuyunca şaşırdım..o keskin okaliptüs kokusu hafiflemiş yeni versiyonunda..ve şaşırtıcıdır ki,hindistan cevizi aroması ile zenginleştirilmiş..

eşimin ve kendi ayak tabanlarıma bolca vicks sürdüm ve pamuklu çoraplarımızı giydik..eşimin ,bir akşam sırtına,bir akşam da göğsüne olmak üzere üst bedenini bolca vicks leyip öyle uyuduk..soğık algınlığına iyi geliyor,tıkalı burun ve genizlerinizi açıyor,vücudu ısıtıyor ve rahatlatıyor..

Hiç yorum yok: