29 Haziran 2010 Salı

NEFİS ISLAK KEK TARİFİ İÇİN BAKINIZ :)

Bugün güne, site sakinlerinin sakillerinden mütevellid sinirli başalyınca ve bel ağrım da had safhalara varınca,ıslak kek yapiim bari ,dedim)) ne alaka demeyin..kakao ve kakao ile yapılan herşey (misal çaklıt:))biz insanların endorfin hormonlarını çılgınca tetikleyip, pollyanna moduna sokmuyor mu?
evde,  halis muhlis keçi sütüm vardı 2 litre..tazeyken tüketmenin yolları, bizim evde, maalesef sütü direkt içmekten geçmiyor..bol bol sütlü tatlı ve türevleri vasıtasıyla süt tüketebiliyoruz biz, ikinci elden yani..
hal böyleyken, eh canım da neeezamandır yemediğim şöyle ıpıslak yoğun ve pamuk gibi yumuşak bir kek isteyince, google amcada tarifler aramaya koyuldum..zira blogroll'ümde olan ya da binlercesini takip ettiğim yemek blogları bile kesmedi beni..gele gele Derya Baykal ile alakalı bir siteye girdim..http://deryabaykal.com/idi sanıyorum..şuan tekrar aradım bulamadım, yanlışım varsa affola..neyse..oradaki tarif tam istediğim gibiydi..portakal ağacı,sibelin kahvesi ve bu derya hanım sitesi arasındaki ıslak kek tarifleri arasında med-cezir yaşarken, hadi dedim, bunu yapayım..
yahu böyle nefis bir kek yapabildiğimi bilsem, daha önce yapmaz mıydım hiç ?

MALZEMELER:
3 yumurta
1 buçuk su bardağı toz şeker
1 buçuk bardak süt
2 paket vanilya
2 çorba kaşığı yoğurt
yarım paket margarin
yarım fincan sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
2 bardaktan iki parmak fazlaca un..

YAPILIŞI :
- yumurtaları ve şekeri, mikser ile 5 dakika çırpın..kremamsı bir doku elde edin..
-margarini eritin..
- un ve kabartma tozu haricindeki tüm malzemeleri karıştırın..mikser ile de 3 dakika kadar çırpın..
- bu karışımdan 1 büyük bardak ya da bir buçuk su bardağı kadar ayırın ( üstünden azıcık için :))
-ayırdıktan sonra kalan harca, unu ve kabartma tozunu da ekleyin, güzelce yedirin birbirine..
- 180 dereceli mini fırında 25 dakikada pişti, pişirme süresini yine kendi fırınınıza göre ayarlayın..
-kek pişince bıçak ile çentikler atmak suretiyle minicik delikler açın kekin heryerine..misal 15 delik..
- ayırdığınız sosu üzerine dökün, üzerine bir bardak daha süt dökün hatta yetinmeyip benim gibi 1 bardak daha süt dökün.. oha'larınız kabulumdür:))
allahım sana geliyorum, diyerek yeyin sıcakken..
gnam gnam..görüşürz..gnam..

4 yorum:

Ghanima dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
zoitsa dedi ki...

ben gelince kahvenin yanına isterim amaaaa

NİLMOON dedi ki...

SANA KAHVELER KURBAN BACIMMMM

Adsız dedi ki...

kekin enfes görünüyor benim yerimede afiyetle ye canım. meliha