20 Temmuz 2010 Salı

İZLEDİĞİM FİLMLER..

BU ARA SÜREKLİ FİLM İZLEYESİM VAR..
fakat yabancı filmler değil arzuladıklarım..eski,çok eski bir de geçen sezonun türk filmleri ve yeşilçamlardan bazıları..hergün 1 film izlemek istiyorum..tv bağımlısı olmamakla beraber, aslında bişi izlemekten çok haz almam..okumak her zaman beni daha çok cezbeder ve tatmin eder..lakin, nunu'nun en son bizde kaldığı gece, filmler hakkında konuşurken, nunu nun,gelişmekte olan film kültürü beni etkiledi ve bir heves film izleyesim geldi..
yeni nesilde olduğu gibi kardeşim nunuda da film ve sezon filmleri izleme tutkusu mevcut..
dediğim gibi, beni isteklendiren kesinlikle sezon dizileri ya da filmleri değil, tabii şimdilik..
uçurtmayı vurmasınlar, dul bir kadın,eğreti gelin,berlin in berlin,duvara karşı,büşra,güneşi gördüm vb..karışık bir film paletinden gitmekteyim..çok eski,eski ve geçen sezon türk filmleri gibi..
pazar günü GECE,MELEK VE BİZİM ÇOCUKLAR adlı filmi bulup izledim internetten..bu 2.izleyişimdi ve gözlerimi kırpmadan izledim yine,ortalarına doğru eşim de dahil oldu..sansürsüz ,kesintisiz şekilde izledim ve herkese de tavsiye ediyorum..
candan erçetin,rahmetli uzay heparı, rahmetli derya arbaş gibi güzel ve farklı kimliklerdeki oyuncuların yer aldığı bu film, daha ziyade sokak jargonuyla işlenmiş..istanbulun arka sokaklarında yaşanan uyuşturucu,kavga,fahişelik,travestilik ve barlar ögeleriyle insanlığı,sevgiyi ve yardımseverliğin de harmanlandığı farklı bir film..
bugün de EĞRETİ GELİN adlı filmi izledim..nurgül yeşilçay ın başrolünü oynadığı filmde metin akpınar ve birçok türk sineması duayeni var..
eski anadoluda, evlenme çağındaki erkeklere, evlilik hazırlığı yapmak üzere ücret karşılığı tutulan, bir nevi odalık gibi, bilgili-görmüş geçirmiş kadınların tutulduğu " eğreti gelin"lik kavramını çok güzel işlemişler..
filme sezen aksu'nun "eğreti" şarkısı da eşlik ediyor..bu filmi de 2. izleyişim oldu ve yine çok beğenerek izledim..farklı ve kesinlikle izlenmeye değer bir film..
izledikçe, izlediğim filmler hakkında kendi yorumlarımdan başka hiçbir kaynaktan yorum almadan post hazırlayacağım..
            şimdi sırada GÜNEŞİ GÖRDÜM ve UÇURTMAYI VURMASINLAR adlı türk filmleri var..

1 yorum:

zoitsa dedi ki...

ohh sefan olsun ..süper filmler canım hepsini tavsiye ediyorum bende