28 Ağustos 2010 Cumartesi

SAĞLIKLI YAŞAM PROGRAMI..

bir haftadır yine aksattım blogumu..zira yine hastalıklarla mücadeledeyim..faranjit,tonsilit ve ağır bel ağrısı ile uğraşırken eşim de göz neslesi, tonsilit başlangıcı ve ağır grip oldu..buna şükür..evimiz, abartısız  ilaç ile dolu.200  kutudan fazla ilaç mevcut..hastabakıcı gibi hissediyorum zaman zaman ve bu sinir bozuyor tabii ki..herşey allahtan,herşeye şükür, diyelimm..
bel ağrım son raddesine ulaştı..iki büklüm haldeyim..kilo veremeden de ne olduğum iğneler ne onlarca ilaç, maalesef fayda edemiyor..
antidepresanlar,doğum kontrol hapları ve diğer tüm kimyasallar , zaman içinde kalıcı kilo almamı ve eskiye nazaran cok daha az yediğim halde, kilo veremeyip hatta daha da almama neden oldu..
dün gece ağrı ile kıvranırken, artık buna bir dur demek gerektiğini hatta çok geç bile kaldığımı hatırlattım kendime..
bugunden itibaren kısmetse, sağlıklı yaşam adına elimden ne gelirse sonuna kadar yapmayı planlıyorum..allah sabır ve irade versin..

gelelim programımın temel noktalarına :
- bol bol su içmek
- gün içinde iki tatlı kaşığı ruşeym tüketmek
- acıktığımda ve canım tatlı istediğinde ; hurma,beyaz leblebi, meyve tüketmek
- tam buğday ekmeği kullanmak
- olabildiğince yürümek ve hareket etmek
- bol maydanoz ve bol taze nane tüketmek
- günde iki fincan yeşil çay içmek
- ıhlamur ve diğer şifalı bitki çaylarını tüketmek..

programımın ana noktaları bunlar..
kibrit kutusu kadar peynir falan diye listeler asla yapmayacağım..
amacım sağlıklı olmak ve artık tedbiri elden bırakmamak..
bol bol yazarım umarım..
tavsiyeleriniz varsa lütfen paylaşın..

1 yorum:

ben işte... dedi ki...

İnşallah en kısa sürede kilo verirsin..Bel ağrın ve geciken regl olduğuna göre, tahminim büyük ihtimal benim gibi bel çevren kilo olarak fazla..Düz bir karın ince bir bel kitabındaki tavsiyelere uyarak incelmeye,ama sağlığımı kaybetmemeye çalışıyorum ben de.Umarım ikimiz de en kısa zamanda istediğimiz kiloya düşeriz.