17 Ocak 2011 Pazartesi

pazar ve ertesi..

daha küçükken ( yaş itibariyle,yoksa hacmen genelde büyükçe idim), bazı ablalar derdi ki, " uyumak bana iyi geliyor, hep uyuyayım istiyorum, uyuyunca düzelmese de geçiyor.."
bunu sadece ablalar derdi..
bazı teyzeler de derdi ki : " uyku ,uykunun mayasıdır.."


dün anladım.hepsini.
büyümeye başlayınca insanın uykuya azalan ilgisini ve düşkünlüğünü..
ama büyümeye varınca, uyuyunca düzelmese de geçtiğini..
ablaları anladım, şimdi ben de o ablalar yaşındaydım..
teyzeleri anladım..hayat sürdükçe birtakım srounlar hep olucak ve uyumak isteyeceksin,dolayısıyla evet " uyku,uykunun mayası" olacak..


allah koruusn, ölüm olmadığı sürece, daha doğrusu kendin ölmediğin sürece, her tür soruna,belaya,sıkıntıya bi şekilde dayanıyor insan..
allah dağına göre kar veriyor..
kaldırılmayacak sıkıntılar yüklenmiyor, tersini düşünüyor olsak da..


yoo,hayır..bi sıkıntım yok şükür..gündelik şeyler..hayatı şekillendiren sıkıntılar..
sadece uyumak ve ağlamak zamanla şekil değiştiriyor,biçimleniyor,anlam değiştiriyor..


ev bomboş,sessiz,temiz,düzenli..
internetten alışveriş yapıp,bişiler alıp , bi demlik çay yada kallavi bi Türk kahvesi yapıp, blogları gezmek, sanki sabah kahvesine komşuya gezmek gibi..


pazar tüm gün evdeydim..geçen hafta da öyle..gazelere,özellikle pazar eklerine gömülmek,demlik üstüne demlik çay içmek,sigara dumanı çıkarsın diye pencereyi açmak dışında bir eylemim olmadı..
düşünmek bir de..

sonra pazartesi oldu..
ağlamak güzeldir,dökülürken yaşlar gözünden.. dedim..
yıkandı ruhum,temiz oldu,arındı,çeri çöpü pası silindi..
bi tomar daha gazete var bugünün,yatağımı toplamadım, iki satır ağlayıp iki satır çiziktireyim,yatağa kocamn yorganın altına sığınır okuya okuya uyurum dedim..

bu kısa şiir geldi aklıma, siz de okuyun istedim..

ARALIK KAPI


Bu dünya bir kuyu, havasız çömlek;


Daralıyorum!


Kelime, manayı boğan bir gömlek!


...Paralıyorum!


Allah ismi varken lûgat ne demek!


Karalıyorum!


Kapımı, buyursun diye o Melek;


Aralıyorum!


NECİP FAZIL K.

3 yorum:

zoitsa dedi ki...

şiir çok etkiledi !!iyi geldi..

NİLMOON dedi ki...

bu şiirin ve necip fazıl ustanın hayranıyım ben de zoim..

*selinka** dedi ki...

üzülme canım hepimiz bazen böyle günler atlatıyoruz.kahve degil ama bende sana yeşil cayla sabahları eşlik ediyorum.bende necip fazıl şiirleri ve kısaca şiir seviyorum.sevgilerle canım..