29 Mayıs 2012 Salı

bakla.. bi bak, la !


Sanki delirmenin esigindeyim
bos bombos gozlerine gomulmusum bir kopegin
misirlarin sut taneleri kestanelerin bademlerin
daha olgunlasmamis suyla susuzluk arasi
kayganliginda ariyorum kendimi
........
Ey yanginlarda patlamaya hazirlanan merak
ey icimi eksi sularda calkalayan bas donmesi
issiz ipissiz boslugu aysiz gecenin 
olumle yasamak arasindaki serit
naneler, kekikler, ebegumecleri ve
sifali bulutu kaynar kukurt deresinin 
cekiyor altimdan 
nemli dosegimi
...
behram


bu kadar mı beni anlatır bikaç dize ?

tamam kabul, yemeli-içmeli kısımları anlatıyor en çok..

haydaa, yemeli içmeli kısmı nasıl çıkartıverdin ordan demeyin iki gözüm.

mısırlar,kestaneler,bademler..naneler,kekikler,ebegümeçleri..hepsi ekilecek,biçilecek,toplanacak,ayıklanacak,doğranacak ve yemek olacak, hahajajajaa!

Allah sizi inandırsın, bugun yine bakla pişirdim.
tamam bundan sonrası okunmayacağı içün zaten yorum da yazan olmayacak..ben kendi kendime takılıyorum ,siz bi gidin makyajlı blogları,efendime söliyim ojeli blogları okuyun..

şuan kalkmaya mecalim olsa, bi soda açıp ( içine de iki limon dilimi ,iki yaprak nane fena olmazdı hani )
baklaya gark olan midemi rahatlatmayı ne çok isterdim ://
insan nasıl susar, çaysar,kahvesar..resmen baklam geliyor ; deyişik bişiy :)
yok yani ameliyat yerlerimde epey ağrı da var,
 bu mu dokunuyor ki sanmam ,bilemedim ,bu bakla aşkı hayrolsun !

işleri halledip boş kaldığım bi an içinde yükseliveriyor bu bakla duygusu..

evdeki son 750 gramı da pişirdim ve..
hadi utanmıcam anlatıcam.

tamam hepsini yedim ama asıl hayvansı nokta pişerken yemiş olmamdı..

şuan küçük bi porsiyon kaldı, onu da ,artık gece mi bastırır baklam, zabaanan mı; ona ayırdım..

tamam insan sebze sever, köyden geliyosa, tazeyse, çamuru pisliği yoksa zaten ballı ekmek kadayıfı ( olsa da yesek bunu da ) ..
lakin 3 gün üstüste birer tencere bakla pişirmek ve hepsini birer gün birer gün yemek nedir yani ?
kahvaltım soğuk bakla ve otlu patates salatası, öğlen ve akşam yemeklerim bakla !

bi saat önce de öyle oldu, ney oldu demeyin, baklam tavsadı, geligeldi ..
..birden hafif bir acıkma hissi ve "keşke pişmiş soğuk baklam ols..." düşünme baloncuğu içindeki cümlem daha bitmeden bi bakmışım ki soğanı kavuruyorum, baklaları ayıklayıp doğruyorum..görsen, fabrikasında çalışıyor gibi takır takır takır ayıklıyorum..ışık hızıyla, bi kilo kadar bakla,10 dk. içinde tenceredeydi.. yuuh !

başında bekliyorum, kavrulurken kokluyorum falan..

aman yarabbim, yarım saat oldu, bakla zaten zor pişer..düdüklüde de yapmıyorum ki,kavurayım manuel olarak :)

bekleyemedim !

pişmeye yüz tutmaya başlamışlardı..

önce küçük bir kaseye, üstüne yoğurt döküp ağzım burnum yanarak yedim..
sonra ikinci kase..
sonra üçüncü kase..

sonra direkt yogurt kabının içine boca ettim ama ocak daha yanıyo, daha pişiyolar yani..

nasıl mutluyum anlatamam ..

evlilikten önce ve sonra da dahil olmak üzere 30 yıllık hayatımda belki 3 kez yememişimdir yani, sevdiğim taptığım birşey olmaktan öte, aklıma bile gelmez; hatta gereksiz bulurdum..babamı zehirler hatta ,bakla!
adam senede 1, şifaladır diye yemeye kalkışırdı, gece kusma,yüksek ateş vs.. meğer bakla bazı insanlara dokunuyor, hatta ölümcül zehirlemelere yol açıyormuş..

demek ki neymiş, doğa gerçekten intikamını alıyormuş arkadaş !

sen 30 yıl yüzüme bakma, ben senin canını isteteyim de, daha pişmeden çiğ çiğ ye beni laynn; dedi bana sevgili bakla !

bakla..
bak- la !
noluyor bi bak la !


dipcik gibi bi not : dün zoğimgil ısrar ettiydi, yaz bunu dedi, anlat bilinçlenelim,dedi..
ben küçükken sarelle çeşmesine ağzımı dayamıştım.
hani hepimizin hayalidir ya.
benim diil yani ..ovvv !
annemgillerin arkadaşıydı, izin vermişti adam..
hadi ben çocuk ve malım..ya sen be adam ??
tey allaam..böyle işte..baklama dayanıp sonuna kadar okuduysanız ,artık elinizde babalar gibi bi kozum var :))


5 yorum:

zoitsa dedi ki...

hahah ulan canımı istettin ama gel diyemeyecek kadar uzağız ayrıca gelsem de anca suyuna banmalık kalırdı anlaşılan:)

idililehayat dedi ki...

hamileleğim de ki hallerime çok benzettim

NİLAY (nilmoon) dedi ki...

zoim sana yaparım bakla. atarım takla.

NİLAY (nilmoon) dedi ki...

yapma ya lillie ile hayat. ben de şüpheye düşmedim diil ama sanmıyorum yani yok yani öle bi durum ama yorumlar feci tırsattı beni doğrusu.

sevda s. dedi ki...

Ben de ne yalan söyleyeyim acaba hamilemisindir diye düşünmedim değil. yani bu kadar olmaz ama bana da olur, semiz otu çeker benim canım geneldei hafif salçalı domatesli sarımsaklı yapar yerim rahatlarım ama 3 gün değil tabi :) Sarelle çeşmesi de iyiymiş :)