28 Mayıs 2012 Pazartesi

pazar gecesi rutinleri : haftanın son rötuşları // ajanda..


bikaç yıl öncesine kadar, uzun yıllar çalışmış olmanın verdiği " pazar gecesi bakımları"ndan mütevellid, aktif olarak bir çalışma hayatımın olmadığı zamanlarda bile pazar geceleri, " haftanın son rötuşları" için doğal seçilen bir gece benim için..

bir nevi ,haftanın kirini pasını atmak akıtmak, yeni haftaya daha taze bir başlangıç yapmak isteği doğar ,pazar akşam saatlerinde..
liste ve madde bağımlısı bir obsesif olarak da,artık her yıl düzenli tuttuğum "kişisel gelişim ve plan program" ajandama aldığım notlar uzar pazar geceleri..

ütü programımdan tutun, cilt bakımıma, izlediğim ve izleyeceğim filmlerden tutun, alışveriş listelerime kadar herşeyi bu sevimli ajandaya not alıyorum sürekli..güne damgasını vuran olay-lar, o gün sevdiğim bir söz, öğrendiğim bir şey, iki satır duygu..

ajandalar küçük boy olunca daha ihtiraslı hale geliyor, tutmak.. çünkü ne günlük gibi uzun yazılabiliyor ne de hergün yazmaktan sıkılıyor insan..
önce ajandamdan bahsetmek istiyorum..
kardeşim biriciğim Numnum, Beykent üni.de okuyor ve artık ajandalarımızı her yıl o alıyor, sömestr başlangıçlarında..seneye son ajandalarımızı alacak; mezuniyet onu bekler..
ve sonraki senelerde de inşaallah, ben artık ikimize de şööyle kaliteli, iyi birer ajanda ve kalem alıp, yıla bir tık güzel nefes ile başlamayı düşünüyorum..
dünkü paslı, kasvetli ve " tam da ikizler burcu kadını" olan yazımdan sonra bu akşam ,ne hoş, gayet hanım hanımcık bir üsluba sahibim :)
ne diyordum..hah, evet, ikimizin de bir örnek ajandası ve dostumuzun hediyeleri cicili bebekli kalemlerimiz ile bir hatıra fotoğrafı çekmişim, ne mutlu !
ajandalarımız aynı, kalemlerden yeşilli olan, "çimen kız"  Numnum'un,diğeri " bulut çocuk" da benim..
bunlar çok tatlı birer süprizdi bizim için..
ayrıca aynı ajandayı tutuyor olmak da çok sevimli hale geliyor..zaman zaman birbirimizden habersiz, rastgele seçilen sayfalara notlar yazıyoruz kardeşimle.. o gün gelip notu açıp okuduğumuzda eğer o güne özel bir " ara beni" mesajı ya da umut dolu bir satır var ise, ayrıca mutlu oluyoruz..
kardeşimi özlediğimi de burada saçıp dökmüş oldum böylece ://

bu pazar gecesinin bakımlarını sıralayacak olursam :
- manikür + tırnak bakım yağı ile masaj+ bol bol neutrogena el kremi ile pamuk eller+  tekrar tırnak uzatma başlangıcı
- pedikür + bol krem + pamuklu çorap ikilisi
- kaş-bıyık operasyonu
- bioderma h2o ile uzun uzun temizlenen bir cilt ve elmalı isveç yüz serumu ile bol bol nemlendirilen cilt
- diş fırçaladıktan sonra dudak fırçalama
- evi derleyip toparlama 
-kahvaltılık ,2şer günlük porsiyonlar için, peynirli milföy böreği pişirme ( evde bir rutin oldu artık; ben yemiyorum merak etmeyin :)
- köyden gelen taze otları ayıklayıp yıkayıp pişirme ( bir tencere taze bakla / bir tencere ıspanak / bir kap taze soğan ve taze sarımsak / koca bir kap taze marul ve kıvırcık )
- nevresim değiştirme ve odaları havalandırma
- koca bir kupa yeşil çay ve hemen üstüne kocaman bir bardak ılık su..




haftaya hazıırım sanırım..
sizler, program ajandaları tutar mısınız ve pazar geceleri neler yaparsınız ?
herkese güzel bir hafta olsun..

not. Kenan Doğulu " bal gibi " fena müptela etti beni..




3 yorum:

sevda s. dedi ki...

Kalemler çok tatlı. Bir de o rastgele sayfalara not olayı da iyiymiş ya :)

burcu dedi ki...

bu liste işini bende çok seviyorum ve sürekli yapıyorum :)

burcu dedi ki...

hatta bazen sadece listelerin olduğu bir blog mu açsam diyorum:)
çok mu deliyim bilmiyorum ki :)